loader-img
loader-img-2
تحلیلی بر «تأثیر ادبیات فارسی بر ادبیات اسپانیایی» 

 

روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی: مناسبات دو کشور ایران و اسپانیا بویژه مناسبات فرهنگی از همان بدو ورود اسلام به سرزمینی در امپراطوری رم، موضوعی قابل ملاحظه و انکارناشدنی است. دو کشوری با  سابقه تمدن چندصد ساله و اثرگذار در تاریخ جهان که علیرغم دوری سرزمینی اما در زمینه‌های مختلف از جمله هنر و ادبیات با یکدیگر پیوند داشته و این ارتباط از اوایل قرن شانزدهم با شکل گیری و تحکیم  حاکمیت‌ مستقل ملی دو کشور گسترش قابل توجهی یافت. از این رو ایران و اسپانیا را می‌توان تنها دو کشور آسیایی و اروپایی دانست که بیشترین مشابهت‌های فرهنگی و تمدنی را با یکدیگر دارند. 

 

کتاب «تاثیر ادبیات فارسی بر ادبیات اسپانیایی» نوشته «مریم حق روستا» عنوان کتابی است که تلاش دارد گوشه‌ای از این پیوند و تاثیرپذیری را  با تاکید بر ارتباطات فرهنگی و ادبی تحلیل و بررسی نماید.

 

 نویسنده در فصل نخست کتاب به اختصار مروری دارد بر تاریخ اسپانیا در دوران اسلام و در ادامه به بررسی تأثیر فرهنگ شرقی می‌پرئازد. سپس در قالب فصل دوم کتاب آثار ادبیات اسپانیا در این دوران و تأثیر فرهنگ و ادب ایرانی بر این آثار را تحلیل می‌کند.  

 

تأثیر ادبیات فارسی از قرن نوزدهم تا عصر حاضر، بررسی تأثیر ادبیات فارسی در ادبیات کشورهای آمریکای لاتین و ...،از دیپگر مباحثی است که مریم حق روستا در کتاب 200 صفحه‌ای حود به تبیین آنها پرداخته است.

 

کتاب تاثیر ادبیات فارسی بر ادبیات اسپانیایی در سال 1393 توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و روانه بازار کتاب شده و در دسترس عموم علاقه‌مندان به مطالعه تبادلات فرهنگی ملل قرار گرفته است.

 
دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی